بازاریابی هدفمند برای عرضه محصولات صنایع کوچک و متوسط در داخل و خارج از كشور

0

علي رسوليان روز چهارشنبه در نشست امضاي تفاهم نامه همكاري با شرکت سهامی نمایشگاه‌هاي بین‌المللی و صندوق توسعه صنايع دريايي اظهار داشت: بازاریابی برای عرضه محصولات صنایع کوچک و متوسط، شرایط آشنایی مردم با ظرفيت و توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط را فراهم می‌کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر بازاریابی هدفمند برای عرضه محصولات صنایع کوچک و متوسط در داخل و خارج از كشور تأكيد كرد.
 
به گزارش روابط عمومي سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علي رسوليان روز چهارشنبه با بيان اين مطلب در نشست امضاي تفاهم نامه همكاري با شرکت سهامی نمایشگاه‌هاي بین‌المللی و صندوق توسعه صنايع دريايي اظهار داشت: بازاریابی برای عرضه محصولات صنایع کوچک و متوسط، شرایط آشنایی مردم با ظرفيت و توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط را فراهم می‌کند.
 
وي افزود: بازاریابی هدفمند صنایع کوچک و متوسط و آشنایی بنگاه‌های اقتصادي با روش‌ها و مدل‌های حضور هدفمند در نمایشگاه‌های تخصصي و عمومي خارج از کشور يك ضرورت انكارناپذير براي تجارت فرامرزي در دنياي جديد است كه دولت نيز وظيفه خود مي‌داند در اين مسير تسهيل گري نمايد.
 
رئيس هيأت مديره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تأکید بر این‌که تفاهم نامه همكاري با شرکت سهامی نمایشگاه‌هاي بین‌المللی باعث هم افزایی جدی بین بنگاه‌های تولیدی که در نمایشگاه‌ها حضور می‌يابند می‌شود، اضافه كرد: نمایشگاه سبب می‌شود تا بنگاه‌های تولیدی از توانمندی هم استفاده کنند و زنجیره‌ای از تولید را به‌هم متصل نمايند. همچنين بنگاه‌های تولیدی در نمایشگاه‌ها با فناوري‌هاي جدید، روش‌های جدید تولید، روش‌های جدید بازاریابی و روش‌های جدید مدیریت آشنا می‌شوند.
 
رسولیان با اشاره به اين‌كه در نمایشگاه‌هاي خارج از کشور بنگاه‌های تولیدی با سطح جدیدی از فناوري و نیازهای جدید در دنیا آشنا می‌شوند، ادامه داد: در راستای بازاریابی خارج از کشور و با هم افزایی لازم سعی داریم این بخش را توسعه دهیم و با حمایت مستمر از شرکت‌ها و بنگاه‌هایی که با مشتری در خارج از کشور تعامل دارند، به آن‌ها کمک مي‌کنیم.
 
وی بيان كرد: بیش از ۴۷ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در ۸۲۳ شهرک و ناحيه صنعتی، سطح وسیعی از تولیدات مختلف را در كشور به‌وجود آورده‌ و درحال رشد هستند و علاوه بر تأمين نياز داخلي، امکان صادرات را نیز دارند.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ايران در برگزاری نمایشگاه‌، حمایت از بنگاه‌ها و آموزش توسعه بازار و بازاريابي براي صنايع كوچك و متوسط كشور از ظرفيت‌هاي لازم و كافي برخوردار است.
 
رسوليان اظهار اميدواري کرد با امضای این تفاهم نامه، فصل جدیدی از همکاری‌های دو سازمان در برگزاری نمایشگاه‌های هدفمند داخلي و خارجي به نمایش گذاشته شود.
 
شهرک‌های صنعتی قلب تپنده اقتصاد و صنعت کشور است
در ادامه این نشست، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌هاي بین‌المللی نیز گفت: شهرک‌های صنعتی قلب تپنده اقتصاد و صنعت کشور است و نمایشگاه نيز جایی است که دست صنعتگران و تولید کنندگان شما را در دست افرادی قرار می‌دهد که در ارتباط با صنعت و تجارت کشور مؤثر هستند.
 
حسن زماني افزود: ما به توانمندی‌های شما در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران واقف هستیم و همکاری گسترده آن سازمان و شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی موجب رشد و شکوفایی صنعت و تجارت کشور خواهد شد.
 
وي اضافه کرد: با برگزاری نمایشگاه به ازای هر مترمربع 5.7 روز اشتغال در کشور ایجاد می‌شود که قطعاً همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرك‌هاي صنعتي و شرکت سهامی نمایشگاه‌هاي بين‌المللي در آینده موجب اشتغالزایی و رونق اقتصاد خواهد شد.
 
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌هاي بین‌المللی ادامه داد: با برگزاری نمایشگاه‌های مشترک، صنايع كوچك و متوسط به بازارهای بزرگ منطقه دسترسی پیدا کرده و در توسعه صادرات غيرنفتي کشور نقش پررنگي ايفا خواهند كرد.
 
زماني از آمادگي مجموعه شرکت سهامی نمایشگاه‌هاي بین‌المللی و ۴۰ سایت نمایشگاهی سراسر کشور براي برگزاری نمایشگاه‌هاي تخصصی، ویژه، خاص و بین‌المللی برای حمایت از صنایع كوچك و متوسط خبر داد.
 
بستر توسعه بازار و زنجيره تأمين صنايع كوچك كشور فراهم مي‌شود
در بخش ديگر اين نشست نيز عضو هيأت مديره و معاون صنايع كوچك سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این‌که یکی از رویکردهای اين سازمان، حمایت از صنایع کوچک و متوسط کشور است، گفت: SMEها به دلیل اندازه و فعالیتی که در کشور دارند، نیاز دارند در حوزه بازاریابی و توسعه بازار تقویت شوند.
 
اصغر مصاحب افزود: با انعقاد اين تفاهم نامه همكاري، صنایع کوچک و متوسط کشور با آشنایی با چگونگی حضور در نمایشگاه‌هاي داخلي و خارجي که یکی از ابزارهای تمرین رقابت پذیری است، آماده حضور و رقابت هرچه بيشتر در بازارهای بین‌المللی می‌شوند.
 
وی اضافه کرد: هدف از انعقاد اين تفاهم نامه، همكاري براي تسريع و تسهيل حضور و مشاركت بيشتر SMEها در نمايشگاه‌ها، عرضه محصولات و ارائه توانمندي و ظرفيت‌هاي صنايع كوچك و متوسط كشور در سطح داخلي و خارجي مي‌باشد.
 
عضو هيأت مديره و معاون صنايع كوچك سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: اين همكاري، توسعه بازار محصولات SMEها و رشد صادرات محصولات ايراني و تقويت همكاري‌هاي داخلي و بين‌المللي در جهت رونق و جهش توليد را افزايش مي‌دهد.
 
مصاحب بيان كرد: تدوين تقويم سالانه مشترك نمايشگاه‌ها، حمايت همه جانبه مادي و معنوي طرفين، تدوين بسته آموزشي مشخص و اعطاي يارانه به SMEها، از جمله فعاليت‌هاي مشترك طرفين براي توسعه بازار و افزايش صادرات مي‌باشد.
 
وي در بخش ديگر سخنان خود اظهار داشت: همچنين به منظور توسعه زنجيره تأمين و توانمند سازي پيمانكاران در حوزه صنايع دريايي با رويكرد بين‌المللي سازي و پيوند صنايع كوچك و بزرگ كشور در قالب برنامه توسعه نظام مبادلات پيمانكاري فرعي، تفاهم نامه همكاري بين اين سازمان و شوراي عالي صنايع دريايي كشور منعقد شد.
 
عضو هيأت مديره و معاون صنايع كوچك سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: تجربيات كشورهاي پيشرو و توسعه يافته نشان مي‌دهد، تقويت، بهبود و تكميل زنجيره ارزش توليدات صنعتي مبتني بر قابليت‌هاي ذاتي آن‌ها، يكي از مهمترين مؤلفه‌هاي تضمين كننده موفقيت صنايع كوچك و بزرگ است.
 
مصاحب اضافه كرد: توسعه تعامل و همكاري بين خريداران و سازندگان تجهيزات، قطعات و ماشين آلات صنعتي و از آن مهم‌تر ارتقاء شيوه و رويكرد تعاملي بين آن‌ها، مهمترين فلسفه ايجاد الگوي توسعه نظام مبادلات پيمانكاري فرعي در بسياري از كشورهاي توسعه يافته يا درحال توسعه است.
 
وي ادامه داد: با انعقاد اين تفاهم نامه، همكاري درخصوص استانداردهاي مرجع، احصاء نيازهاي كارفرمايان دريايي، جلب مشاركت سازندگان، احصاء نيازهاي توليد كنندگان، ارتقاء و بهبود سطح كيفي قطعات و تجهيزات توليدي و خدمات مورد نياز صنايع دريايي و تدوين استراتژي مديريت زنجيره تأمين در صنايع دريايي كشور، مورد توجه و پيگيري قرار مي‌گيرد.

Leave A Reply