توسعه همکاریهای گمرک آستارا با کشورهای حاشیه خزر

0

مدیر کل اداره گمرک آستارا از انجام تشریفات مربوط به صادرات، واردات و ترانزیت در گمرک اسکله بندر آستارا با برخورداری از پتانسیل پذیرش کالا به عنوان بندر چند منظوره از بنادر قزاقستان، ترکمنستان ، آذربایجان و روسیه خبر داد.

حمیدرضا محمدی، مدیر کل اداره گمرک آستارا در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص عملکرد این گمرک یادآور شد: استقرار اولین آزمایشگاه استاندارد در محوطه گمرک آستارا در بین گمرکات شمال کشور در قالب پنجره واحد تجاری ‌به منظور دسترسی صاحبان کالا به آزمایشگاه استاندارد در خصوص انجام آزمایشات تعیین ماهیت و … در محل گمرک آستارا با سرعت و دقت بیشتر تحت نظارت گمرک آستارا در دست پیگیری است.
وی ادامه داد: پوشش اکثر رویه های گمرک و تجارت خارجی در گمرک آستارا و انجام رویه صادرات در گمرک پایانه صادراتی آستارا جهت ارائه تسهیلات به صادر کنندگان و نزدیکی گمرک به محل انبارهای و بسته بندی و سردخانه های صاحبان کالا از جمله برنامه های گمرک آستارا است.
محمدی یادآور شد: همچنین انجام تشریفات مربوط به صادرات و واردات و ترانزیت در گمرک اسکله بندر آستارا با برخورداری از پتانسیل پذیرش کالا به عنوان بندر چند منظوره از بنادر اکتائو قزاقستان، ترکمن باشی ترکمنستان ، باکو آذربایجان و آستاراخان روسیه در دستور کار قرار دارد.
مدیر کل اداره گمرک آستارا با تاکید بر اینکه گمرک آستارا در رتبه اول جدول گمرکات کشور در رویه صادرات چمدانی قرار دارد، اظهار کرد: این امر تسهیل صادرات با حجم کمتر با عنوان تجارت چمدانی برای مسافرین خروجی از مرز آستارا را فراهم کرده است.
وی با اشاره به اینکه گمرک آستارا در بین سه گمرک برتر مسافری گمرکات زمینی کشور قرار دارد، یادآور شد: طی سال گذشته تسهیلات و خدمات به بیش از هفتصد هزار نفر مسافر ارائه شد.
این مقام مسئول در استان گیلان، ایجاد محوطه اختصاصی جهت انجام تشریفات ورود و خروج موقت خودروها جهت کنترل و نظارت بیشتر و مطمئن تر و تسریع در انجام تشریفات و جلوگیری از اتلاف وقت و سر در گمی اتباع خارجی را نیز از جمله اقدامات صورت گرفته در گمرک آستارا عنوان کرد.
محمدی اصلاح رویه و فرایند ورود وخروج کامیون ها از درب ساحلی با جابجایی جایگاه سوخت مستقر در محل درب ورودی گمرک آستارا، تعمیر وراه اندازی دستگاههای پرتو نگار(X_RAY) سالن مسافری، راه اندازی سامانه اعطای معافیت مسافری در سالن ورودی وثبت تردد مسافرین ایرانی وخارجی را نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در گمرک آستارا اعلام کرد.
وی همچنین از ایجاد لاین اختصاصی برای تردد کامیون های صادراتی حامل میوه و سبزیجات در راستای تسریع و تسهیل صادرات و ارائه خدمات ویژه به صادر کنندگان خبر داد.
به گفته مدیر کل اداره گمرک آستارا توسعه سامانه جامع گمرکی در رویه های صدور و ورود موقت و مرجوعی که باعث ایجاد دقت و سرعت در امور مربوط به اظهار کالا می‌شود در دستور کار قرار گرفته است.
وی یادآور شد: در این راستا راه اندازی رویه درب خروج صادرات سامانه جامع گمرکی جهت اعلام وصول و تسویه پروانه صادراتی سایر گمرکاتی که از مرز آستارا انجام می شود و نیز راه اندازی رویه دوراظهاری ترانزیت به منظور افزایش دقت و سرعت در امور مربوط به اظهارکالاها صورت خواهد گرفت.

Leave A Reply