کاهش صادرات سنگ منگنز برزیل

0

به گزارش دنیای معدن به نقل از مجله متال بولتن میزان صادرات کلی سنگ منگنز برزیل در ماه گذشته 166 هزار و 98 تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 194 هزار و 846 تن بود کاهش یافته است.
براساس گزارشی که توسط وزارت تجارت خارجی این کشور منتشر شد برزیل در ژوئن امسال 213 هزارو 647 تن سنگ منگنز صادر کرده است.همچنین درآمدهای صادراتی این کشور در جولای امسال 46.5 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.
چین یکی از مهمترین واردکنندگان سنگ منگنز برزیل است که در جولای امسال62 هزار و 977 تن واردات سنگ منگنز از برزیل داشته است.در حالیکه سال گذشته از واردات سنگ منگنز نروژ هیچ گزارشی وجود ندارد اما در جولای امسال 42 هزارو 700 تن واردات سنگ منگنز از برزیل داشته است.آرژانتین مصرف خود را از 89 هزار و 900 تن در سال گذشته به 60 هزارو 186 تن در جولای امسال کاهش داده است.
یکی از دلایل کاهش صادرات سنگ منگنز برزیل عدم صادرات به فرانسه و ونزئولا در جولای امسال نسبت به سال گذشته است.
در هفت ماهه نخست امسال صادرات منگنز برزیل 955 هزارو 573 تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 968 هزارو 185 تن بود کاهش یافته است.
تولید جهانی ماده معدنی منگنز به 17 میلیون تن می رسد که افریقای جنوبی با 3.8 میلیون تن و استرالیا و چین با 3.1 میلیون تن و گابن با 2 میلیون تن برترین تولیدکنندگان این ماده معدنی به شمار می آیند و ذخیره جهانی این ماده معدنی به 570 میلیون تن می رسد.تولید ماده معدنی منگنز در ایران در حدود 115 هزار تن گزارش شده است.
منگنز به دلایل اقتصادی و داشتن خصوصیات فیزیکی- شیمیایی خاص به عنوان یکی از فلزات استراتژیک مورد استفاده در صنایع فولاد و ذوب آهن، تولید فروآلیاژ، باتری سازی و… مطرح شده است.
در حدود 90 تا 95 درصد از تولید جهانی ماده معدنی منگنز در صنایع متالوژیکی تولید فولادی معمولی، ریخته گری ها و ساخت فرو آلیاژهای مختلف به کار می رود و عرضه و تقاضای این فلز نیز به عرضه و تقاضای فولاد و فروآلیاژ بستگی زیادی دارد.

Leave A Reply