صادرات 73 میلیون دلار کالا از استان قم

0

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمد هاشم‌زاده ظهر امروز در جمع ‌خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های گمرک استان در سال گذشته اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید در راستای گسترش گمرکات الکترونیک و به کارگیری تجهیزات مدرن گمرکی اقدام به راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی کردیم.

وی افزود: پس از گمرکات استان تهران، دومین استان در زمینه راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی بودیم که این امر زمان طولانی ترخیص کالا و پیچیده بودن مقررات صادرات و واردات را کاهش داده است.

مدیرکل گمرکات استان قم تصریح کرد: طولانی بودن زمان ترخیص کالا و پیچیده بودن مقررات صادرات و واردات و انجام تشریفات گمرکی سبب افزایش قیمت تمام شده کالاهای داخلی می‌شود و در نهایت افزایش قاچاق کالا در کشور را به همراه دارد.

هاشم‌زاده خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی زمان ترخیص کالا کاهش یافته و کنترل‌ها به صورت سیستمی شده و فاصله بین قیمت تمام شده داخلی و کالای قاچاق کاهش یافته است.

وی با اشاره به مزایایی سامانه جامع گمرکی گفت: پرداخت الکترونیکی وجوه واریزی به خزانه دولت، انتقال اطلاعات به صورت هوشمند، کاهش جعل فیش‌های بانکی و حفاظت از اسناد گمرکی از جمله مزایای این سامانه است.

مدیرکل گمرکات استان قم بیان کرد: تاجران با استفاده از سامانه جامع گمرکی می‌توانند در هر مکانی با ورود به این سامانه و بارگذاری کالای مورد نظر خود اظهار نامه خود را ارسال کنند.

هاشم‌زاده با اشاره به اینکه گمرک استان قم موفق به اخذ تندیس طلایی و گواهینامه از نخستین جشنواره کشوری سرآمدان شده است گفت: استان قم در حال حاضر رتبه ششم کشوری را در میان گمرکات استان‌ها دارد.

وی یادآور شد: دومین فعالیت عمده گمرک تحقق 100 درصدی درآمدی گمرکی بوده است که بالغ بر 651 میلیارد تومان در این بخش درآمد گمرکی محقق شده و این میزان رشد 25 درصدی را به همراه داشته است.

مدیرکل گمرکات استان قم تاکید کرد: تجهیز گمرک سلفچگان به فیبر نوری به منظور بهره‌گیری بهتر از تجهیزات الکترونیکی و در راستای تبادل اطلاعات تجاری و گمرکی و راه اندازی خط دیتا از دیگر فعالیت‌های گمرک استان بوده است.

هاشم‌زاده با اشاره به عملکرد گمرک در پنج ماه اخیر گفت: 73 میلیون دلار کالا از استان قم در این مدت صادر شده و میزان واردات کالا نیز 128 میلیون دلار بوده است.

Leave A Reply