تقویت خوشه‌های فروش، تنها راه نجات صنایع کوچک است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، اسماعیل جبارزاده، در نشست زنان کار آفرین، صنعتگر و بازرگان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: بیش از شش خوشه فعال در استان وجود دارد که ضروری است صنایع کوچک به منظور هم‌افزایی در صدد تشکیل خوشه‌های صنعتی و اقتصادی باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به 400 واحد چرم‌سازی در استان فعال است که اگر این واحدها در صدد ایجاد خوشه‌ای منسجم برآیند، شاهد گذر از خام فروشی به سمت ایجاد بازارهای جدیدی برای چرم استان در کشورهای دیگر خواهیم بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضرورت ایجاد ارتباط بین سرمایه‌گذار و افراد دارای مهارت‌های خاص، افزود: در برخی موارد شاهد هستیم که افرادی داری پول و در مقابل افرادی دارای مهارت هستند، از این رو ضروری است این دو گروه به یکدیگر معرفی شوند و این مسئولیت بر عهده مرکز سرمایه‌گذاری است .

جبارزاده گفت: پکیج‌های سرمایه‌گذاری باید با توجه به شرایط روز دنیا برای سرمایه سرمایه‌گذاران تعریف شود تا شاهد گسترش حضور توریست در استان باشیم از این رو ضروری است مراکز خدماتی و اقامتی در این راستا در استان فعال شوند.

وی با تاکید بر اینکه تمام امکانات دولتی باید در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد ادامه داد: عدم آگاهی از قوانین یکی از مشکلات اصلی سرمایه‌گذاران و صنعتگران استان است، از این رو ضروری است آموزش‌های لازم در این راستا به صنعتگران داده شود.

جبارزاده با اشاره به ‌ویژگی‌های برجسته بانوان استان در عرصه اقتصادی گفت: اینکه تولیدکننده و کارآفرین را به آقا و خانم ‌تقسیم‌بندی کنیم، جفا است، چرا که همه تولیدکنندگان برای اعتلا و پیشرفت کشور تلاش می‌کنند و حضور زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تبلور غیریت این زنان است.

وی گفت: زنان آذربایجان در برهه‌های حساس کشور دوشادوش مردان این خطه همیشه برای پیشرفت و توسعه تلاش کرده‌اند و امروز نیز همچنان در عرصه جهاد اقتصادی با تمام توان برای سرافرازی کشور تلاش می‌کنند.

Leave A Reply