اعزام هیات‌ها و حضور در نمایشگاه‌های خارجی هدفمند می‌شود

0

به گزارش کرمان‌شهر آن‌لاین، در این نشست که با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولتی و با هدف برنامه‌ریزی برای حضور موثر و موفق در نمایشگاه‌های خارجی برگزار شد، مقرر شد انجمن‌های تحت پوشش اتاق بازرگانی، با هم‌کاری عاملان توسعه‌ی خوشه‌های صنعتی در استان، برنامه‌ی زمان‌بندی و پیش‌نهادهای خود را برای شرکت در یک نمایشگاه در سال 94 ارائه دهند تا برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شود.
هم‌چنین مقرر شد اعضای این ستاد پیش‌نهادات خود در خصوص دریافت مجوز برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی در کشورهای مدنظر و محورهای این حضور را در جلسه‌ی هفته‌ی آینده ستاد ارایه دهند.
در ادامه، معصومه سعید مدیر توسعه‌ی بازار و بهبود فضای کسب و کار اتاق کرمان از برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع چگونگی حضور موثر در نمایشگاه‌ها و هیات‌های تجاری در اتاق کرمان خبر داد و بیان کرد: اولویت‌های صادراتی باید در بازارهای هدف مشخص و در اعزام هیات‌ها و حضور در نمایشگاه‌ها لحاظ شود و بهتر است که حضور در نمایشگاه‌ها، با اعزام هیات‌ها هم‌زمان باشد.
در این نشست مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب‌شرق نیز گفت: برای شرکت در هر نمایشگاه، باید از حدود چهار ماه قبل از آن برنامه‌ریزی و سعی شود که شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه هم‌افزایی داشته باشند؛ زیرا حضور پراکنده، بازخورد چندان مناسبی را به‌دنبال نخواهد داشت.
امید فدایی افزود: نبود شرکت‌های مشاوره‌ای و واسطه‌ای در استان یک معضل بزرگ است که اگر این مشکل برطرف شود، می تواند در صادرات و شرکت هدفمند در نمایشگاه‌ها اثرگذار باشد.
وی پیش‌نهاد حضور در نوزدهمین دوره‌ی نمایشگاه شانگهای چین در آبان‌ماه سال‌جاری را مطرح کرد و گفت: در این نمایشگاه می‌توانیم در فضای 24 مترمربع، غرفه‌ای را برای استان در نظر بگیریم که هزینه‌ی هر مترمربع آن، 640 دلار است.
فدایی ادامه داد: سال گذشته 1820 شرکت از 70 کشور دنیا در این نمایشگاه شرکت داشتند و 27 هزار بازدیدکننده‌ی تخصصی داشت.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب‌شرق بیان کرد: هم‌چنین اعزام هیات تجاری و حضور در نمایشگاه گلفود در اسفندماه سال‌جاری به‌عنوان معتبرترین و پهناورترین نمایشگاه مواد غذایی پیش‌نهاد می‌شود.

Leave A Reply