فعالیت 94 تعاونی در بانه/ 14.6 میلیون دلار حجم واردات و صادرات در بانه

0

 حمید ساعدپناه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بانه، اظهار داشت: همچنین در حال حاضر 6 تعاونی در دست اجرا در این شهرستان وجود دارد که تعداد اعضای آن 98 نفر است.

وی از ایجاد اشتغال برای یک هزار و 896 نفر توسط تعاونی‌ها در بانه خبر داد و افزود: تشکل‌های تعاونی می‌توانند نقش بسیار موثری در ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار داشته باشند.

ساعدپناه بیان کرد: در سال گذشته برای 252 نفر در بخش مشاغل خانگی مجوز صادر شده است و 503 فرصت شغلی در سامانه اشتغالزایی نیز ثبت شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه اظهار داشت: همچنین در سال گذشته 383 طرح کسب و کار خود اشتغالی توسط دبیرخانه کار و اشتغال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی به فعالیت تعاونی‌های مرزنشین پرداخت و گفت: در سال 93 تعاونی‌های فعال شهرستان در این بخش 12 میلیون دلار صادرات و 2 میلیون و 600 هزار دلار واردات داشته‌اند.

ساعدپناه تصریح کرد: در حال حاضر چهار شرکت تعاونی مرزنشین در بانه وجود دارد که این تعاونی‌ها در حوزه شهرستان‌های مرزی، بنا بر طرح حمایتی دولتی سهمیه ارزی به آنها اختصاص داده می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه از انتخاب دو تعاونی مرزنشین آلوت و همچنین صنعتگران به عنوان تعاونی‌های برتر کردستان خبر داد و گفت: این تعاونی‌ها در هفته تعاون امسال تقدیر می‌شوند.

وی بیان کرد: تعاونی صنعتگران 1805 در سال 82 با هدف جمع‌آوری صنوف آلاینده و تجمیع آنان و با عضویت 130 نفر از صنعتگران در زمینی به مساحت 6 هکتار احداث شد که فاز اول آن 234 واحد و فاز دوم آن 168 واحد مغازه دارد و هزینه ایجاد آن 100 میلیارد ریال بوده است.

ساعدپناه اضافه کرد: همچنین تعاونی مرزنشین آلوت نیز یکی از تعاونی‌های فعال شهرستان بانه است که اقدامات مفیدی در زمینه کاری خود صورت داده است.

Leave A Reply