شهرک صنعتی فرش خراسان‌شمالی هنوز خاک می‌خورد

0

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی گفت: یک سال از زمان تکمیل شهرک تخصصی فرش این استان می گذرد اما هنوز سرمایه گذاری در این محل سرمایه گذاری نکرده است.
 محمد علی یوسفی  با اشاره به اینکه این استان پتانسیل بالایی در تولید فرش داشته است اما برای تولید آن کمبود زیرساخت‌ها همچون تولید نخ و کارگاه‌های رنگ زری و پرداخت فرش رنج می‌برد، افزود: به همین دلیل برای حل این مشکل این شرکت اقدام به ایجاد شهرک تخصصی فرش و خوشه صنعتی فرش دستبافت کرد.
 وی ادامه داد: این شهرک با اختصاص اعتبار 30میلیارد ریال راه اندازی شد و امکاناتی همچون آب، برق، گاز و جاده کشی انجام شده است و آماده واگذاری به سرمایه گذاران است اما هنوز استقبالی از آن نشده است.
 یوسفی با تاکید بر اینکه سایر سازمان‌هایی همچون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و همچنین محیط در رونق این شهرک دخیل هستند و باید از آن حمایت کنند، اظهار کرد: مصوبه ساخت این شهرک چند سال گذشته با اخذ استعلام‌های مختلف و تایید سازمان‌هایی همچون محیط زیست انجام شد،اما هم اکنون اداره کل محیط زیست باید ایجاد برخی از صنایع در آنجا موافق نیست و برای ایجاد صنایع شرط و شروطی می گذارد.
 وی توضیح داد: این شهرک فرصت بسیار مناسبی برای ایجاد واحدهای رنگ رزی، تولید نخ، پرداخت فرش و همچنین ایجاد مراکز آموزشی به بافندگان است.
 این مقام مسئول در ادامه در خصوص شهرک صنعتی شماره3بجنورد بیان کرد: این شهرک در حال حاضر آماده واگذاری است و تاکنون یک سرمایه گذار نیز برای سرمایه گذاری در آنجا قرار داد منعقد کرده است.

Leave A Reply