امکان‌سنجی خوشه‌های صنعتی پته، سنگ تزئینی و فرش در کرمان انجام شد

0

مجید غفاری ظهر امروز در حاشیه تور خبری ـ صنعتی در شهرک صنعتی کرمان 2 به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در کرمان 42 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دولتی و یک شهرک صنعتی خصوصی داریم و واگذاری زمین در 37 شهرک و ناحیه صنعتی استان کرمان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهم فعالیت‌های سال گذشته شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان بیان داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی دو حوزه کاری شامل ایجاد زیرساخت برای استقرار صنایع و حمایت از صنایع کوچک را به عهده دارد.

غفاری عنوان کرد: سال گذشته شهرک‌های صنعتی فردوسیه، کبوترخان، کشکوئیه، فهرج، ریگان را تامین آب کردیم و در راستای طرح همیاران آب در شهرک‌ها پیگیری‌های لازم شامل اصلاح شبکه‌های آب، مشخص کردن میزان ورودی و خروجی آب چاه‌های شهرک و نصب کنتورهای هوشمند انجام شد.

وی با اشاره به اتمام ساخت تصفیه‌خانه‌‌ شهرک صنعتی زرند ادامه داد: تصفیه‌خانه شهرک جیرفت 1 تکمیل و بازسازی تصفیه‌خانه‌های شهرک صنعتی کرمان انجام شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان گفت: زیرساخت‌های مخابراتی در پنج شهرک صنعتی انجام و به فیبرنوری متصل ، برق چهار شهرک انجام شد و خرید ماشین‌آلات آتش‌نشانی برای پنج شهرک صنعتی صورت گرفت.

وی افزود: در بحث پژوهشی نیز تفاهمنامه‌هایی با دانشگاه علوم پزشکی در زمینه مبارزه بیولوژیک با حشرات مزاحم در تصفیه‌خانه، کاهش املاح آب زیرزمینی و … منعقد شده است.

غفاری عنوان کرد: برگزاری تورهای صنعتی، بازدید از دیگر شهرک‌های صنعتی کشور، حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی مرتبط با رفع مشکلات واحدهای صنعتی، شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی صنعتگران و … در دستور برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی قرار دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز فناوری کسب و کار در شهرک صنعتی کرمان 2 ادامه داد: هم اکنون 30 مشاور در این مرکز مشغول به ارائه خدمت هستند و به صورت اقماری نیز در برخی شهرستان‌ها راه‌اندازی این مرکز را فراهم کردیم.

غفاری با اشاره به امکان‌سنجی خوشه‌های کسب و کار تصریح کرد: دو خوشه خرما و پسته در کرمان به اتمام رسیده و هم اکنون خوشه‌هایی صنعتی محصولات گلخانه‌ای و فرش کرمان و راور در دست اجرا است.

وی گفت: سه خوشه صنعتی دیگر شامل پته، سنگ تزئینی و فرش شناسایی شده و مطالعات امکان‌سنجی آنها به اتمام رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان افزود:‌ صنایع کوچک طبق تعاریف زیر 50 نفر نیرو دارند و از سال 84 سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی تشکیل و حمایت از صنایع کوچک صورت می‌گیرد.

Leave A Reply