آمادگی برای ارائه تسهیلات بیش از یک هزار میلیارد تومان به صندوق‌های دانش‌بنیان

0

مدیرعامل صندوق ضمانت و سرمایه‌گذاری صنایع کوچک ایران از آمادگی این صندوق برای پرداخت بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به صندوق‌های دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی مرکزی ، علی تعقلی در نشست مشترک با صنعتگران و فعالان بخش صنعت استان مرکزی و آشنایی با خدمات صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در محل کسب و کار و خدمات در اراک با بیان اینکه بانک‌ها نزد بانک مرکزی 13 درصد ذخیره دارند، اظهار داشت: وزارت‌خانه صنعت و معدن خواستار استفاده کمتر از سه درصد از این ذخیره به منظور پرداخت تسهیلات به صنایع شد که در نهایت این پیشنهاد به نتیجه نرسید.

وی در خصوص پرداخت ضمانت‌نامه  توسط صندوق ضمانت و سرمایه‌گذاری صنایع کوچک ایران گفت: اگر این مبلغ زیر 300 میلیون تومان باشد، حداکثر ظرف یک هفته اقدامات مربوط به صدور ضمانت‌نامه انجام می‌شود و اگر مبلغ بالای این مقدار باشد حدود 20 تا 30 روز صدور ضمانت‌نامه به طول می‌انجامد.

مدیرعامل صندوق ضمانت و سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اظهار داشت: برای جلوگیری از رسیدن خسارت به طرح‌ها این صندوق به دنبال پیدا کردن سرمایه‌گذار است که در این راستا بنیاد برکت هم با ما همکاری می‌کند.

تعقلی اضافه کرد: مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مشکل صنایع کوچک فروش محصولات است که اگر این مشکل رفع شود، سایر مشکلات صنایع هم مرتفع خواهد شد.

وی اظهار داشت: به منظور آشنایی صنایع کوچک با خدمات صندوق شرح خدماتی را به شرکت شهرک‌های صنعتی، اداره کار، رفاه و امور اجتماعی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی، معاون برنامه‌ریزی استانداری و دفاتر صنعت و معدن ارسال کرده‌ایم.

مدیرعامل صندوق ضمانت و سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اعطای وام‌های بالای 50 میلیارد تومان از بانک‌ها به صنایع بزرگ را از دیگر مشکلات دانست و تصریح کرد: اگر بازار سرمایه با نرخ 24 درصد اقدام به صدور اوراق مشارکتی و حمایت از صنایع کوچک کند، به طور خود به خود درخواست وام‌های بالای 50 میلیارد تومان از بانک‌ها کم و بانک‌ها مجبور به کاهش نرخ از 27 درصد به 24 درصد خواهند شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر شهرک‌های صنعتی استان مرکزی بالغ بر 30 هزار فرصت شغلی مستقیم را در بخش صنعت ایجاد کرده گفت: در استان مرکزی حدود دو هزار و 800 واحد صنعتی در حال فعالیت هستند که از این تعداد حدود هزار واحد صنعتی از صنایع کوچک را شامل می‌شوند.

حامد یحیی افزود: در حال حاضر یک هزار و 100 واحد دارای پروانه بهره‌برداری در شهرک‌های صنعتی استان وجود دارد که از این میزان حدود 970 واحد در چرخه تولید است.

وی ادامه داد: با توجه به برخورداری استان مرکزی از موقعیت ممتاز جغرافیایی، استقرار فراگیر صنایع گوناگون، غنای فرهنگ صنعتی، سهولت دسترسی به انرژی‌های مصرفی و… شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی تاکنون مبادرت به احداث 19 شهرک صنعتی در نقاط مختلف این استان کرده و بستری مناسب برای سوق دادن سرمایه‌ها به سمت و سوی تلاش، تولید و اشتغال پویا را از سوی متخصصان و سرمایه‌گذاران علاقمند، از طریق استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی نو بنیاد در شهرک‌های صنعتی این استان فراهم آورده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی بیان داشت: هدف از برگزاری این نشست آشنایی صاحبان صنایع کوچک و متوسط با خدمات صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک است.

یحیی تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند با دادن درخواست به نماینده این صندوق از خدمات قابل ارائه و صدور ضمانت‌نامه بهره‌مند شوند

Leave A Reply