در رفع نیازهای فنآورانه واحدهای تولیدی با روند رو به رشد همراهيم

0

 با حضور معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، سه طرح آزمایشگاه کالیبراسیون، مرکز طراحی و مارکتینگ و مرکز تحقیقات استاندارد پای ایرانی در تبريز افتتاح شد.
 
به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، مرکز طراحی و مارکتینگ با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی و دانشگاه هنر اسلامی تبریز در راستای ارائه خدمات به صنایع، آغاز به فعالیت کرده و طراحی و توسعه محصول، طراحی بسته‌بندی، طراحی خدمات، طراحی هویت و برندینگ، تبلیغات و نمونه سازی سریع از خدمات اين مرکز است.
 
اهداف اصلی مرکز طراحی و مارکتینگ، ارائه ایده‌های خلاق در طراحی محصولات برای ایجاد ارزش افزوده و خلق طرح‌های نو برای رقابت با نمونه‌های خارجی محصول است و پروژه‌های صنعتی در قالب طرح‌های فنآورانه از سوي مدیران صنایع در اختیار اعضای هیأت علمی و دانشجویان قرار می‌گیرد و پس از طی مراحل تحقیق و توسعه محصول در اين مرکز، برای تولید انبوه به واحدهای صنعتی ارسال می‌شود.
 
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران روز سه‌شنبه در آیین آغاز به کار اين مرکز طراحی و مارکتینگ در تبریز با اشاره به این‌که روند رو به رشدی در رفع نیازهای فنآورانه واحدهای تولیدی داریم، گفت: رویدادهای استارتاپی را در این ارتباط شروع کرده‌ایم؛ به‌طوری ‌که در ماه‌های آتی، رویداد استارتاپی کفش در آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.
 
اصغر مصاحب با بیان این‌که هدف اصلی مرکز طراحی و مارکتینگ، ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه است، اظهار داشت: علی‌رغم این‌که مطرح می‌شود که ارتباطی بین صنعت و دانشگاه یا مجموعه‌های دانشی و فنآوری و پژوهشی در سطح کشور وجود ندارد، اما این رویکرد به‌وجود آمده و صاحبان صنایع و دانشگاه‌ها از این فرصت استفاده می‌کنند.
 
وی با بیان این‌که در بخش صنعت به سمت استفاده از ظرفیت‌های علمی کشور حرکت کرده‌ایم، افزود: تجربه نشان داده است که دانشگاه‌ها باید از فرآیند آموزشی و پژوهشی بگذرند و به دوره‌های کارآفرینی وارد شوند، كه خوشبختانه نمونه بارز آن امروز مابین دانشگاه هنر تبریز و شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی اتفاق افتاد.
 
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این‌که "طراحی" حلقه مفقوده صنعت است، اضافه کرد: مراکز پژوهشی واحدهای دانش بنیان و فنآور باید این نقیصه و کاستی را برای واحدهای صنعتی برطرف کنند که خوشبختانه اين سازمان در این زمینه فعالیت‌های خوبی انجام داده است.
 
مصاحب با بیان این‌که با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین وزارتخانه‌هاي علوم، تحقيقات و فنآوري و صنعت، معدن و تجارت فرصت مطالعاتی صنعتی اعضای هیأت علمی عملیاتی می‌شود، ادامه داد: هدف از امضای این تفاهم‌نامه، کمک به افزایش شناخت اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها از فضای کار، تولید و صنعت، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، استفاده مفید و مؤثر از امکانات آزمایشگاهی و تجهیزات واحدهای صنعتی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهت دهی به تحقیقات دانشگاهی و توسعه دانش‌های کاربردی و مورد نیاز صنعت، انتقال و ترویج یافته‌های جدید و شناسایی فنآوری‌های مورد نیاز و ارائه پیشنهاد برای تدوین و یا انتقال فنآوری واحدهای صنعتی تعیین شده است.
 
وی با بیان این‌که برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه و استفاده از محیط‌های فنآور گسترده است، يادآور شد: در 18 و 19 آذر دو رویداد بین‌المللی در راستای رفع نیازهای فنآورانه در حوزه صنعت در استان البرز برگزار خواهد شد و تمامی صاحبان صنایع می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند.
 
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در پايان ابراز امیدواري كرد این مرکز بتواند در رونق تولید و همچنین کمک به صنایع برای ورود به بازارهای جهانی قدم مؤثری بردارد.

Leave A Reply