توسعه خوشه کسب و کار سنگ در قم در دست مطالعه قرار دارد

0

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد شرکت شهرک های قم در دو سال گذشته، ایجاد برند مشترک خوشه پیکما در خوشه کفش و همچنین ایجاد برند مشترک صمیم در خوشه مبلمان را از جمله آن عنوان کرد.
وی همچنین با اشاره به تشکیل کنسرسیوم صادراتی در خوشه کفش و افتتاح 5 شعبه فروشگاه پیکما در سطح استان های قم و خراسان رضوی، تصریح کرد: تشکیل شبکه تیمچه فرش دست باف در زمینه تامین مواد اولیه و توسعه بازار خوشه فرش دست باف استان از دیگر اقدامات بوده است.
طیبی نژاد همچنین با اشاره به برگزاری 380 دوره آموزشی برای 13 هزار و 605 نفر از کارکنان واحدهای صنعتی در قالب دوره های مدیریتی، مهارتی و کارآفرینی تا پایان سال گذشته، خاطرنشان کرد: برگزاری 59 تور صنعتی برای یکهزار و 397 نفر از پرسنل، مدیران و کارشناسان و همچنین ارایه تسهیلات و کمک های نوسازی جهت تقویت زیرساخت ها از دیگر اقدامات شرکت های صنعتی قم در حوزه صنایع کوچک به شمار می آید.
وی همچنین انجام عارضه یابی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی و ارایه پیشنهادات در جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی به مسوولان استانی و کشوری، تصریح کرد: ارایه خدمات جهت تامین وسایل به صنعتگران از طریق صندوق ضمانت سرمایه گذاری و همچنین انجام مطالعات بازار یابی محصولات خوشه های کسب و کار در کشورهای مختلف در جهت توسعه بازار آنها و حضور در نمایشگاه همکاری های اقتصادی مشترک قم و یکی از استان های چین از دیگر اقدامات محسوب می شود.
وی همچنین با اشاره به چاپ و انتشار 21 عنوان کتاب در زمینه صنایع کوچک و خوشه های کسب و کار به عنوان دیگر کارهای صورت گرفته، ضمن گرامیداشت 21 مرداد ماه روز ملی صنایع کوچک ابراز امیدواری کرد: این روز نقطه عطفی در توجه هر چه بیشتر مسوولان و سیاستگذاران بخش صنعت به امر توسعه صنایع کوچک باشد

Leave A Reply