بازديد معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از چند واحد توليدي عضو خوشه صنعتي پوشاك كرد آباد

0

 

علي رسوليان روز ‌شنبه در جريان سفر به استان همدان و با حضور در شهرستان كبودرآهنگ، از چند واحد توليدي عضو خوشه صنعتي پوشاك كرد آباد بازدید کرد.

 

 

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از چند واحد توليدي عضو خوشه صنعتي پوشاك كرد آباد بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علي رسوليان روز ‌شنبه در جريان سفر به استان همدان و با حضور در شهرستان كبودرآهنگ، از چند واحد توليدي عضو خوشه صنعتي پوشاك كرد آباد بازدید کرد.

در این بازدید که با همراهی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شوراي اسلامي انجام شد، توضیحات فنی و گزارشي از اقدامات خوشه صنعتي پوشاك كرد آباد ارائه و تصمیمات لازم برای ارتقاء وضعيت كنوني آن و پروژه توسعه خوشه اتخاذ شد.

رئيس هيأت مديره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنين ضمن گفت‌وگو با مدیران و كارگران واحدهاي صنعتي و توليدي عضو خوشه، از نزدیک در جریان توانمندی‌ها، روند فعاليت و مهمترین مسائل و مشکلات آن‌ها‌ قرار گرفت و براي رفع موانع پيش روي فضاي كسب و كار و سرمايه گذاري در اين منطقه دستورات لازم را صادر كرد.

رسوليان در اين بازديدها با تقدير از اقدامات مؤثر بخش خصوصي عضو خوشه صنعتي كه به تحول اقتصادي در روستاي كرد آباد انجاميده است، در پاسخ به درخواست‌هاي متعدد فعالان توليدي اين منطقه، با ايجاد ناحيه صنعتي صنفي تخصصي براي تكميل زنجیره تولید پوشاک مشروط به تأمين زمين مناسب در اين روستا موافقت كرد.

وی همچنين از بازديد مدیرکل نساجی، پوشاك و سلولزي وزارت صنعت، معدن و تجارت از اين روستا براي تأمين مواد اولیه مورد نياز به منظور ارتقاء خوشه صنعتي پوشاك كرد آباد در آينده نزديك خبر داد.

پروژه امكان سنجي توسعه خوشه صنعتي پوشاك از سال 1393 در روستاي كرد آباد آغاز و در سال 1396 به پايان رسيد. پس از پايان يافتن مدت زمان پروژه توسعه خوشه و خروج عامل توسعه، راهبري توسعه خوشه توسط شبكه فراگير خوشه انجام مي‌شود.

در حال حاضر بيش از 400 واحد توليدي عضو خوشه صنعتي پوشاك كرد آباد هستند كه براي بيش از 900 نفر فرصت شغلي فراهم كرده‌اند.

نوسانات بالا در قیمت نخ و پارچه، نياز به سرمايه در گردش براي تأمين مواد اوليه و سنتي بودن سامانه توليد و فرآوري پوشاك، از مهمترين مشكلات فراروي اعضاي اين خوشه صنعتي است.

معاون فني و مشاور و مدير حوزه مديرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شوراي اسلامي، معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جمعي از مديران دستگاه‌هاي اجرايي استاني و شهرستاني، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در بازديد از شهرک صنعتی ويان همراهي مي‌كنند.

Leave A Reply