هفتمین مرکز نوآوری خدمات و پایدار سازی خوشه شیلات کشور در شهرک صنعتی کنارک

0

روز چهارشنبه همزمان با چهارمین روز دهه مبارک فجر و میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، هفتمین مرکز نوآوری خدمات و پایدار سازی کشور و آزمایشگاه همکار شیلات با حضور اصغر مصاحب و جمعي از مديران دستگاه‌هاي اجرايي استان سيستان و بلوچستان در شهرک صنعتی کنارک به بهره برداری رسيد.

هفتمین مرکز نوآوری خدمات و پایدار سازی کشور و آزمایشگاه همکار شیلات با حضور عضو هيأت مديره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در شهرک صنعتی کنارک به بهره برداری رسيد.

به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، روز چهارشنبه همزمان با چهارمین روز دهه مبارک فجر و میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، هفتمین مرکز نوآوری خدمات و پایدار سازی کشور و آزمایشگاه همکار شیلات با حضور اصغر مصاحب و جمعي از مديران دستگاه‌هاي اجرايي استان سيستان و بلوچستان در شهرک صنعتی کنارک به بهره برداری رسيد.

وي همچنين در ادامه از 4 واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی کنارک، از جمله قوطی سازی آرمان گستر با اشتغال 30 نفر، ساحل صید کنارک تولید کننده کنسرو ماهی با اشتغال 386 نفر، لنج سازی با اشتغال 20 نفر و قیر پاسارگاد با اشتغال 12 نفر بازدید كرد و از نزديك در جريان مسائل و مشكلات بخش صنعت استان سيستان و بلوچستان قرار گرفت.

عضو هيأت مديره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در آیین افتتاح مرکز نوآوری خدمات و پایدار سازی و آزمایشگاه همکار شیلات در شهرک صنعتی کنارک، از بهره برداري 340 طرح صنعتی و 400 پروژه عمرانی با سرمایه گذاری چشمگیر بیش از 28 هزار میلیارد تومان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تا پايان سال جاری خبر داد.

اصغر مصاحب اظهار داشت: در مرکز نوآوری خدمات و پایدار سازی شهرک صنعتی کنارک، دفاتر ارتباط با صنعت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی، دانشگاه بین‌المللی و دانشگاه آزاد اسلامي واحد چابهار به منظور ارتباط بین صنعت و دانشگاه استقرار دارند.

وي با اشاره به اين‌كه خوشه‌های کسب و کار به‌عنوان مهم‌ترین طرح‌های توسعه‌ صنعتي کشور درحال اجراست، افزود: مرکز نوآوری خدمات و پایدار سازی خوشه شیلات به‌عنوان یکی از حلقه‌های مفقوده خوشه شیلات سیستان و بلوچستان شناسايي شد که از امروز كار خود را آغاز كرده است.

عضو هيأت مديره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد اجرای کامل فعالیت‌های آزمایشگاهی، توسعه و بهره‌ وری صنایع با این مرکز باشيم.

مصاحب ادامه داد: پیوند دانشگاهیان و اعضای هیأت علمی با صنعت می‌تواند سبب اتفاقات خوبی در عرصه صنعت باشد و به همین لحاظ از دانشگاهیان برای حضور در این مرکز دعوت می‌شود.

وي اضافه كرد: رویدادهای استارتاپی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از نیازهای صنایع کوچک و متوسط كشور به‌شمار می‌رود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است در ماه آینده رویداد استارتاپی نوآوری شیلات به میزبانی دانشگاه دریانوردی چابهار برگزار شود.

عضو هيأت مديره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تأكيد کرد: حمایت از صنایع کوچک همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد و در این میان فرمانداری از نقش کلیدی و بسیار مؤثری برخوردار است.

مصاحب گفت: با توجه به این‌که هم اکنون 50 واحد صنعتي فعال در زمینه شیلات در شهرک صنعتی کنارک به توليد مشغول‌اند، کنسرسیوم شیلات استان نیز درحال شکل گيري است.

وي تصريح كرد: تشکیل این کنسرسیوم به‌عنوان یکی از 70 کنسرسیوم کشور از مهمترین اتفاقات اقتصادي درحال وقوع در استان سیستان و بلوچستان به‌شمار می‌رود.a

Leave A Reply