واحدهای صنعتی در خوشه‌هاي كسب و كار متشکل و فعال‌ شوند

0

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در ديدار با استاندار و رئيس كل دادگستري مازندران عنوان كرد:

واحدهای صنعتی در خوشه‌هاي كسب و كار متشکل و فعال‌ شوند/ با حمايت دستگاه قضا و ظرفیت‌هاي بخش صنعت، زمينه رشد اقتصادي، افزايش توليد و ايجاد اشتغال پايدار در مازندران فراهم می‌شود

 

علي رسوليان روز چهارشنبه در سفر به استان مازندران و در ديدارهاي جداگانه با استاندار و رئيس كل دادگستري اين استان گفت: در سال گذشته اقدامات خوب و مؤثري در بحث زيرساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتي كشور انجام شد و با برنامه‌ریزی صحيح و دقيق، بسياري از پروژه‌های نیمه ‌تمام به اتمام رسيد.

 

 

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با استاندار و رئيس كل دادگستري مازندران ديدار كرد.

به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، علي رسوليان روز چهارشنبه در سفر به استان مازندران و در ديدارهاي جداگانه با استاندار و رئيس كل دادگستري اين استان گفت: در سال گذشته اقدامات خوب و مؤثري در بحث زيرساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتي كشور انجام شد و با برنامه‌ریزی صحيح و دقيق، بسياري از پروژه‌های نیمه ‌تمام به اتمام رسيد.

وي يكي از مهمترین دغدغه‌های صنعتگران و توليد كنندگان در شهرک‌ها و نواحی صنعتي را كمبود نقدينگي دانست و افزود: حمايت و تقويت صنايع كوچك و متوسط از وظايف ذاتي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران است.

رئيس هیأت مدیره و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران اضافه كرد: صنايع كوچك و متوسط نقش مهمي در رشد و شكوفايي اقتصادي، ايجاد فرصت‌های شغلي، كمك به توزيع عادلانه درآمد و ايجاد ارزش ‌افزوده بالا دارند و موتور محركه صنايع بزرگ به‌شمار مي‌آيند.

رسوليان ادامه داد: باید کمک کنیم واحدهای صنعتی در خوشه‌هاي مختلف كسب و كار متشکل و فعال‌تر شوند تا بتوانند بهتر فعاليت كنند.

وي تصريح كرد: با حمايت دستگاه قضا و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و پتانسيل بالقوه صنعت استان و تبديل اين ظرفیت‌ها به توليد و كار، زمينه رشد اقتصادي، افزايش توليد و ايجاد اشتغال پايدار در مازندران فراهم می‌شود.

استاندار مازندران نيز در اين ديدار گفت: صنايع كوچك و متوسط از مهمترين عوامل پيشرفت اقتصاد همه جوامع هستند.

احمد حسين زادگان افزود: با توجه به ظرفيت و پتانسيل مازندران و رغبت سرمایه‌ گذاران براي سرمایه ‌گذاری در اين استان، با ايجاد بسترهاي قانوني و زيرساخت‌هاي لازم، می‌توانیم شاهد پويايي اشتغال و رونق اقتصادي در منطقه باشيم.

وي اضافه كرد: ايجاد كار و اشتغال براي جوانان می‌تواند از آسیب‌های اجتماعي جلوگيري كند و واحدهاي توليدي مستقر در شهرک‌های صنعتي نيز يكي از مهم‌ترین علل كاهش آسیب‌های اجتماعي هستند.

در ادامه اين ديدارها، رئيس كل دادگستري مازندران نيز اظهار داشت: صنايع كوچك و شهرک‌ها و نواحي صنعتي نقش مؤثري در اجراي اهداف اقتصاد مقاومتي در كشور دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمد صادق اكبري خاطرنشان كرد: استان مازندران داراي ظرفیت‌ها و پتانسيل‌هاي فراواني است و با كمك مسئولان و حمايت‌هاي ستاد اقتصاد مقاومتي استان درصدد تبديل اين ظرفيت بالقوه به بالفعل هستيم تا بستر براي كار و توليد فراهم و امنيت و آرامش در جامعه حاكم شود.

مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي مازندران نيز در اين ديدارها ضمن ارائه گزارش اهم فعاليت‌هاي اين شركت در سال جاري گفت: تمام تلاش مجموعه شركت شهرك‌هاي صنعتي، اجرا و تكميل زيرساخت‌هاي لازم به منظور رغبت و حضور سرمايه گذاران داراي اهليت در شهرك‌ها و نواحي صنعتي استان است.

ياسر اميني افزود: با برنامه‌هاي جهادي دولت و تلاش همه دستگاه‌هاي اجرايي ذيربط و تعامل و همراهي بانك‌هاي عامل، رشد و توسعه صنعت در استان مازندران را بيش از پيش شاهد خواهيم بود.

وي با بيان اين‌كه با برنامه‌ریزی مناسب، زمينه گسترش و رونق صنايع كوچك و متوسط فراهم خواهد شد، از دستگاه‌های خدمات رسان به بخش صنعت استان خواست نقش جدي و فعالانه در رفع موانع توليد و ايجاد اشتغال ايفا نمايند.

در پايان اين ديدار، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با اهداء لوح از خدمات ارزنده رئيس كل دادگستري مازندران در حمايت از توليد و صنعت اين استان تقدير كرد.

مدير حوزه مديريت و مشاور مديرعامل در امور استان‌هاي سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جمعي از مديران دستگاه‌هاي اجرايي استاني و شهرستاني، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در سفر به استان مازندران همراهي مي‌کنند.

Leave A Reply