برگزاری کمیته راهبری خوشه های صنعتی قزوین

0

 

به گزارش خوشه های کسب و کار به نقل از  روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی قزوین،  عبدالقهار ناصحی  مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین گفت: با توجه محدودیت منابع و امکانات در اختیار دولت امکان ارائه خدمات به تک تک واحدهای صنعتی بسیار مشکل است.

وی افزود: در رویکرد توسعه خوشه های صنعتی نیز به دنبال ارائه خدمات به سطح صنعت و تجمع همگن های کسب و کار هستیم تا محیط کسب و کار بهبود و رشد صنایع در این محیط شکل گیردواثر بخشی از این خدمات بیشتر شود .

وی گفت: با توجه به اهمیت و نقش مدل توسعه خوشه های صنعتی در توسعه صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی قزوین در حال حاضر اقدام به بروز سانی نقشه خوشه های کسب و کار استان را آغاز کرده و در نظر دارد علاوه بر توسعه خوشه بسته بندی توسعه خوشه جدیدی را در سال آینده آغاز نماید.

امید علی پارسا معاون برنامه ریزی استانداری قزوین نیز ضمن تقدیر از تلاش های انجام شده در فعالیت های توسعه خوشه بسته بندی استان ، همکاری سازمان ها و نهادهای مرتبط را خواستار شد.

در ادامه با توجه به برگزاری جشنواره برترینها ی بسته بندی کشور در اسفند ماه سال جاری همکاری کلیه سازمانها و نهادهای استانی مورد تاکید قرار گرفت ، ارائه گزارش امکان سنجی خوشه فرآوری محصولات انگور تاکستان ، همکاری در پروژه  بروزرسانی نقشه خوشه های صنعتی استان، حضور فعال دانشگاه‏ها و مراکز رشد در حوزه‏ی مقاله نویسی و داوری مقالات جشنواره ، فعال تر شدن تعاونی تأمین مواد اوّلیه صنایع پلیمری خوشه بسته بندی و.. از جمله مصوبات کارگروه بود.

قابل ذکر است، هم اکنون 280 واحد تولیدی استان قزوین در بخش بسته بندی فعال هستند که در خوشه این صنعت عضویت دارند.

Leave A Reply