سهم 90 درصدی صنایع کوچک در استان البرز / حمایت خوشه‌ای از واحدهای صنعتی

0

بختیار رازانی در گفتگو با خبرنگار حوزه صنعت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت صنایع کوچک در استان البرز گفت: با توجه به اینکه بیش از 90 درصد صنایع استان را صنایع کوچک تشکیل می‌دهد شرکت شهرک‌های صنعتی استان، رسالت حمایت از صنایع کوچک و متوسط را بر عهده دارد.
وی افزود: در حال حاضر حدود 3 هزار و 200 واحد صنعتی در استان البرز پروانه بهره‌برداری گرفته‌‌اند که از این میزان هزار و 700 واحد آن در شهرک‌های خصوصی و دولتی مستقر هستند.
رازانی در توضیح اهمیت صنایع کوچک در کشور بیان کرد: بیش از 92 درصد صنایع کل کشور را صنایع کوچک تشکیل می‌دهد که از 88 هزار واحد صنعتی موجود در کشور 81 هزار واحد از آن مربوط به صنایع کوچک است.
رازانی مهم‌ترین مشخصه صنایع کوچک را اشتغال‌زایی آن دانست و گفت: بازدهی بالا و سودآوری مناسب در زمان کوتاه‌مدت باعث جذب سرمایه‌گذاران به این بخش می‌شود.
معاون شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان البرز در خصوص بازگشایی صنایع تعطیل شده گفت: در سال 93، 32 واحد و در سال 92، 29 واحد تعطیل شده به چرخه تولید بازگردانده شد، در واقع یکی از سیاست‌های کاری ما راه‌اندازی مجدد واحدهایی است که به دلایلی تعطیل شده‌اند.
وی تصریح کرد: کمتر از 20 درصد از واحدهای ما به طور کامل تعطیل شده و در کنار آن بسیاری از واحدهای فعال با حداقل ظرفیت خود فعالیت دارند و در این حالت است که نمی‌توانیم آمار دقیقی از واحدهای صنعتی تعطیل شده داشته باشیم و برنامه ما برای آینده افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی به حداکثر است.
رازانی با بیان اهمیت حمایت از صنایع کوچک ادامه داد: ما در استان البرز 14 خوشه صنعتی را شناسایی کرده‌ایم و از مجموعه‌ای از واحدهای صنعتی که تولیدات مشابه و چالش‌ها و فرصت‌های مشترکی دارند به صورت خوشه‌ای حمایت کنیم در حالی که در گذشته حمایت از واحدها در سطح بنگاه‌ها انجام می‌شد.
وی در پایان گفت: یکی از خوشه‌های در دست مطالعه، خوشه پلاستیک استان البرز است که در حال انجام کارهای مطالعاتی بر روی این پروژه هستیم.

0
1326 posts 0 comments
You might also like More from author
Leave A Reply