تشکیل خوشه صنعتی چرم همدان جدی گرفته شود

0

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با بیان اینکه چرم همدان زیر چتر حمایتی یونیدو قرار گرفته است، خواستار تشکیل خوشه صنعتی چرم همدان به عنوان اولویت هفتم استان شد.

 احمد گازرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان همایش برگزار شده در خصوص کفش چرم همدان را موفقیت‌آمیز دانست و اظهار کرد: با وجود اینکه زمان این همایش همزمان با سفر رئیس جمهور به همدان بود و انتظار حضور بهتر مسئولان از جمله استاندار را در این همایش داشتیم اما با این وجود به اهداف خود در این همایش رسیدیم.

وی از حمایت صندوق کارآفرینی امید از شرکت‌کنندگان در این همایش خبر داد و گفت: صندوق کارآفرینی امید به هر یک از شرکت‌کنندگان در این همایش وام پنج میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد اعطا کرد.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان ادامه داد: در همایش چرم همدان 60 برند چرم حضور داشتند که از این تعداد 30 تولیدکننده از همدان و مابقی از شهرهای تهران، اصفهان، تبریز و… بودند.

وی از قرار گرفتن چرم همدان در اولویت هفتم خوشه‌های صنعتی همدان خبر داد و گفت: با وجود اینکه در استان همدان اولویت‌های چهلم خوشه‌های صنعتی تشکیل شده، اما هنوز خوشه چرم تشکیل نشده است.

گازرانی از شرکت‌ شهرک‌های صنعتی خواست هر چه زودتر خوشه چرم همدان را تشکیل دهند تا چرم همدان بتواند از منابع خوشه‌ای استفاده کند.

وی تأکید کرد: در صورت تشکیل خوشه چرم می‌توان نمایشگاه مرکزی چرم همدان را افتتاح کرد تا تمام برندهای چرم همدان برای ارائه خدمات در این نمایشگاه حضور پیدا کنند زیرا این امر بار مالی و سرمایه‌گذاری برای تولیدکنندگان در بر نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با بیان اینکه در صورت تشکیل خوشه چرم در همدان، از منابع مالی خوشه می‌توان در طرح‌ها استفاده کرد، ادامه داد: آموزش و الگوبرداری از طرح‌ها و تجارب دیگر مناطق از برنامه‌هایی است که برای تولیدکنندگان خوشه همدان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه همدان دارای 700 واحد تولیدی در زمینه چرم است، تصریح کرد: با تشکیل خوشه، تولیدکننده‌ها به سمت برندسازی پیش رفته و می‌توان شاهد حداقل 150 برند کیف و کفش چرم در همدان به ازای 700 واحد تولیدی بود.

گازرانی برند ثبت شده در زمینه چرم همدان را بسیار کم دانست و گفت: چرم همدان در زمینه برندسازی بسیار ضعیف پیش رفته است که این امر نیاز به تشکیل خوشه و حمایت مسئولان دارد.

وی با بیان اینکه دید مسئولان نسبت به چرم همدان ضعیف است، گفت: چرم همدان زیر حمایت یونیدو قرار گرفته و برای پیشبرد کارها نیاز به حمایت‌ها و پیگیری مسئولان دارد.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان افزود: از آنجایی که چرم همدان تحت حمایت‌های یونیدو قرار گرفته، نیاز به حمایت‌های مالی مسئولان نیست و تنها نیازمند رایزنی‌های نهایی با یونیدو برای گرفتن امکانات هستیم.

Leave A Reply