افتتاح 15 پروژه عمراني شهرك هاي صنعتي و رونمايي از 21 كتاب صنايع كوچك در قم

0

 

به گزارش روابط عمومي شركت شهرك هاي صنعتي استان قم؛ هوشنگ فرجی معاون پشتیبانی و منابع انسانی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در مراسم رونمایی از 21 عنوان کتاب صنایع کوچک و بهره برداری از 15 پروژه عمرانی و خدماتی شهرك هاي صنعتي استان اظهارداشت: در هفته جاري 55 ایستگاه آتش نشانی جدید در شهرک ها و نواحی صنعتی كشور با 106 دستگاه ماشین آتش نشانی كه خریداری و در اختیار شهرک ها قرار گرفته است به بهرهبرداري مي رسد.

فرجی همچنین ارایه تخفیفات به واحدهای صنعتی و سرمایه گذاران که قصد ایجاد واحد در این شهرک ها دارند را نیز از دیگر اقدامات انجام شده طی دو سال سپری شده از عمر دولت تدبیر و امید عنوان کرد، و افزود: این تخفیفات در مناطق غیر برخوردار 10 درصد و در مناطق برخوردار 7 درصد بوده است.

وی در خصوص خدمات و تسهيلات دولت يازدهم به صنايع كوچك گفت: افزایش اقساط از 30 ماه به 36 ماه و اهدای یک سال تنفس در باز پرداخت اقساط برای مناطق غیر برخوردار و 6 ماه تنفس برای مناطق برخوردار از دیگر اقدامات انجام شده در این دولت به شمار می رود، که البته این تخفیفات علاوه بر تخفیفات گذشته بوده و مشمول استان تهران نيز نمی شود.

مهندس امير طيبي نژاد مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان قم نيز در اين مراسم كه جمعي از مديران استاني حضور داشتند طي سخناني با اشاره به عملکرد شرکت شهرک های قم در دو سال گذشته، ایجاد برند مشترک خوشه پیکما در خوشه کفش و همچنین ایجاد برند مشترک صمیم در خوشه مبلمان را از جمله آن عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به تشکیل کنسرسیوم صادراتی در خوشه کفش و افتتاح 5 شعبه فروشگاه پیکما در سطح استان های، قم و خراسان رضوی، تصریح کرد: تشکیل شبکه تیمچه فرش دست باف در زمینه تامین مواد اولیه و توسعه بازار خوشه فرش دست باف استان از دیگر اقدامات بوده است.

وی همچنین با اشاره به پروژه هاي اتفتاح شده در اين روز گفت: رونمايي از 21 عنوان کتاب در زمینه صنایع کوچک و خوشه های کسب و کار، بهره برداري از 15 پروژه عمراني و خدماتي در شهرك ها و نواحي صنعتي قم، رونمايي از نرم افزارerp خوشه كفش قم و افتتاح پنجمين شعبه فروشگاه پیکما از مهمترين برنامه هاي اين روز بود.

Leave A Reply