تراز تجاری مثبت در 9 ماهه سال جاری/ افزایش حجم واقعی صادرات کشور نسبت به سال گذشته

0

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تراز تجاری ۹ ماهه امسال مثبت بوده و طی این مدت حجم واقعی صادرات انجام شده نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
 به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، رضا رحمانی روز شنبه با بيان اين مطلب در نشست شورای معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در ۹ ماه امسال صادرات کشور با حدود 103 میلیون تن کالا، بیش از 18.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
 وی با گرامیداشت یاد و نام شهید سرافراز اسلام سپهبد قاسم سلیمانی اضافه كرد: شهادت ایشان ناباورانه بوده و هنوز نمی‌توانیم این اتفاق سخت را باور کنیم و البته شهادت پاداش مجاهدت‌های ماندگار ایشان بود و این شهید بزرگوار افتخار کشور و اسلام در طول تاریخ خواهند بود.
 وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: ما به شهدا مدیونیم و مسلماً وجود ایشان به‌عنوان یک شاخص و الگو دارای اهمیت بیشتری برای هریک از ما مسئولان است تا مثل این شهید عزیز برای اعتلای کشور مجاهدت کنیم و گام برداریم.
 رحمانی ادامه داد: زندگی سردار سلیمانی الگویی ماندگار برای آحاد مختلف جامعه است و باید به نسل‌های آینده نیز منتقل شود و همان‌گونه که رهبری معظم انقلاب فرمودند، ایشان تمام وجودشان را وقف اسلام کرده بودند و فراموش نکنیم که امروز عزت و حیات ما مدیون رشادت‌های این مرد بزرگ و همه شهداست.
 وي خاطرنشان کرد: مهمترین کار بخش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری توجه به وفور کالا و تأمین مناسب کالا در سطح عرضه بوده است و با تدابیر اتخاذ شده خوشبختانه جلوی بسیاری از شوک‌های اقتصادی در مقاطع مختلف گرفته شده، با این حال ضرورت دارد در تصمیم‌گیری‌ها به‌موقع اقدام و برنامه‌ریزی‌ها کاملاً دقیق باشند تا مانع هرگونه مشکلی در سطح بازار شویم.
 وزیر صنعت، معدن و تجارت يادآور شد: در راستای حفظ تعادل بازار و در تأمین به‌هنگام کالا در سطح بازار، باید منافع مردم و بخش تولید به‌صورت همزمان مورد توجه قرار گیرد.
 رحماني تصریح کرد: برخی تولیدات استراتژیک تأثیر عمده‌ای روی خودکفایی و قطع وابستگی کشور دارند و باید در دستور کار ویژه باشند و با جدیت مسائل آن‌ها را پیگیری و از آن‌ها حمایت کنیم.
 وي اظهار داشت: مشکلات کوچک نباید مانعی در برابر اراده ما در پیشرفت امور باشد و حتماً روحیه امثال سردار شهید سلیمانی باید به‌عنوان یک الگو در روند فعالیت‌ها و تلاش‌های ما مورد توجه قرار گیرد.
 وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امروز بخشی از جنگ اقتصادی روانی است و ما برای حل مشکلات پیش روی برخی واحدها که دارای درجه اهمیت بیشتری هستند، باید شبانه روز کار کنیم.
 رحماني وفور کالا در سطح عرضه و حفظ وضعیت موجود تولید را اولویت نخست وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد و اضافه كرد: روند موجود در تعادل بازار که بعد از دوره جدید تحریم‌ها مورد توجه ویژه این وزارتخانه بوده، باید با قدرت و جدیت ویژه‌ای دنبال شود.

Leave A Reply