برگزاري پاویون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط چین

0

 

همزمان با پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و چین، پاویون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط چین (CISMEF) در گوانگجو برگزار شد.

 

عزیزالله قربانی، معاون صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت : باحمایت سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران وهمراهی سرکنسولگری کشورمان در گوانگجو بالغ بر 25 شرکت ایرانی در پاویون کشورمان به مساحت 400 متر مربع در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط چین (CISMEF) که از 25 تا 28 شهریور ماه سال جاری برگزار شدحضور یافتند.

در این نمایشگاه بالغ بر 30 کشور وهمچنین سازمان های بین المللی حضور خواهند داشت و شرکت شهرکهای صنعتی استان قم به عنوان استان معین، مسئولیت برگزاری پاویون جمهوري اسلامي ايران را در این نمایشگاه برعهده داشت.

قربانی افزود: دراین نمایشگاه بخش خصوصی ایران در حوزه فرش و دست بافته‌ها، صنایع دستی، صنایع غذایی از جمله زعفران، انجیر، پسته، خرما، شیلات و گلاب، پیمانکاری فرعی (SPX)، چرم از جمله کیف و کفش، سنگ، مواد معدنی و محصولات آرایشی و بهداشتی در رويداد نمایشگاهي امسال حضور یافتند.
در نمایشگاه امسال واحدهای صنعتی از استانهای بوشهر ، خراسان رضوی ،فارس ،قم ،کرمان،هرمزگان و یزد در این رویداد حضورداشتند.

قربانی گفت: این نمایشگاه  از سال 2004 با هدف ارتقاء مبادلات و همکاری بین شرکت‌های کوچک و متوسط و همتایان خارجی آن‌ها، توسط دولت چین راه اندازی شده است و همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و کنسولگری ایران در گوانگجو در سال جاری موجب شد تا از حیث مشارکت، یکی از پرتعدادترین حضور بخش خصوصی ایران در نمایشگاه‌های خارجی در یک سال اخیر میسر شود.

وی اضافه کرد :از جمله برنامه‌های جنبی اين نمایشگاه، برگزاری نشست تجاری معرفی شرکت‌های ایرانی بود که در آن پس از سخنرانی افتتاحيه حسین درویشی ـ سرکنسول کشورمان در گوانگجو ـ شرکت‌های حاضر به عرضه توانمندی‌های خود به تجار چینی پرداختند.

معاون  صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در پایان با اشاره به استقبال خوب  بخش خصوصی از اینرویداد گفت :تجار و تولید کنندگان از 7 استان کشور حضور خواهند یافت که این موضوع  ایران را به یکی از مهم‌ترین شرکای خارجی چین در نمایشگاه امسال تبدیل کرد.

وی اظهار امیدواری نمود با گسترش روابط  بین صنایع کوچک و متوسط دو کشور بتوانیم در جهت  توسعه تجارت دو کشور گام برداریم.

Leave A Reply