سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نو و پیشرفته تبریز «ربع رشیدی»

0

علی جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان‌ شرقی، با اعلام این خبر، اظهار کرد: سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نو و پیشرفته تبریز «ربع رشیدی» با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استانداری آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه با همت منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی از 21 تا 24 آبان ماه 94 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تبریز برپا می شود.

وی زمان آغاز ثبت نام در این جشنواره را نیز از تاریخ یکم تا سی و یکم شهریور ماه اعلام کرد.

جهانگیری در خصوص اهداف این نمایشگاه گفت: بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار (تجاری سازی)، شناسایی توانمندی‌های پژوهشی و فناوری استان و بسترسازی برای کاربردی کردن آن‌ها، شناسایی و معرفی نوآوری‌ها و اختراعات فناورانه و طرح‌ها و ایده‌های دانش محور و بسترسازی و حمایت از شکل گیری شرکت‌های دانش‌بنیان، از جمله اهداف این نمایشگاه است.

وی زمینه سازی برای افزایش صادرات فناوری‌ها و محصولات و خدمات دانش‌بنیان، جذب سرمایه‌گذاری برای طرح‌های اقتصادی دانش‌ بنیان، گسترش همکاری علمی و فناوری منطقه‌ای، ملی و فراملی و ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد.

Leave A Reply