مفاهیم و اصطلاحات مرتبط با خوشه ها
مفاهیم و اصطاحات ذیل، بر گرفته از فهرست کتاب مدیریت توسعه خوشه های کسب و کار می باشد که می توانند برای پیگیری و مطالعه ی کامل آنها، کتاب را تهیه نمایید. همچنین جهت مطالعه بخشی از مطالب بر روی گزینه مطالعه بیشتر کلیک نمایید.
فصل 1: توسعه و خوشههای صنعتی.. مطالعه بیشتر
مفهوم توسعه ……………………………………………………… مطالعه بیشتر
تعریف توسعه……………………………………………………….. مطالعه بیشتر
ضرورت و ابعاد توسعه ………………………………………………….. مطالعه بیشتر
صنعتی شدن و دیدگاهها …………………………………………………..مطالعه بیشتر
استراتژیهای توسعه صنعتی………………………………………………… مطالعه بیشتر
مسیرهای توسعه صنعتی از دیدگاه متون توسعه. ……………………………………مطالعه بیشتر
نقش صنایع کوچک و متوسط در توسعه صنعتی…………………… مطالعه بیشتر
تعاریف بنگاههای کوچک و متوسط. ……………………………………………. مطالعه بیشتر
چرا خوشههای کسب و کار…………………………………………………….. مطالعه بیشتر
فصل 2: مفاهیم خوشههای کسب و کار………………………………………………. مطالعه بیشتر
مفاهیم مرتبط با خوشههای صنعتی ……………………………………………………. مطالعه بیشتر
ارکان هماهنگکننده و اجرا کننده برنامه توسعه خوشهای………………………………………. مطالعه بیشتر
گامهای اجرایی در توسعه خوشههای کسب و کار استان…………………………………………. مطالعه بیشتر
فصل 3: مدل توسعه خوشههای کسب و کار………………………………. مطالعه بیشتر
مطالعه شناختی………………………………………………………. مطالعه بیشتر
اعتمادسازی……………………………………………………….. مطالعه بیشتر
تدوین سند برنامه عمل …………………………………………………مطالعه بیشتر
پیاده سازی و اجرا …………………………………………………………………….مطالعه بیشتر
پایش و ارزیابی ………………………………………………………مطالعه بیشتر
فصل 4: مدیریت و توسعه خوشههای کسب و کار ………………………………مطالعه بیشتر
مهارتهای چندگانه مدیریت و عامل توسعه خوشه………………………………………………. مطالعه بیشتر
مدیریت دانش و توسعهی خوشهها…………………………………………. مطالعه بیشتر
مدیریت یادگیری در خوشههای کسب و کار…………………………………….. مطالعه بیشتر
مدیریت ارتباطات در خوشههای کسب و کار……………………………………. مطالعه بیشتر
مدیریت انگیزش و خوشههای کسب و کار……………………………………………………. مطالعه بیشتر
مدیریت رفتار سیاسی و خوشههای کسب و کار …………………………..مطالعه بیشتر
مدیریت تعارض و خوشههای کسب و کار………………………………………………………….. مطالعه بیشتر
مدیریت جلسات و خوشههای کسب و کار…………………………………….. مطالعه بیشتر
مدیریت فرهنگ و خوشههای کسب و کار………………………………… مطالعه بیشتر
مدیریت خلاقیت و نوآوری و خوشههای کسب و کار…………………………………. مطالعه بیشتر
مدیریت داراییهای فکری و خوشههای کسب و کار……………………….. مطالعه بیشتر
مدیریت فرایند کسب و کار و خوشههای کسب و کار………………………………………. مطالعه بیشتر
فصل 5: مدیریت بازاریابی و خوشههای صنعتی………………………………………………. مطالعه بیشتر
مفهوم مدیریت بازاریابی ……………………………………مطالعه بیشتر
مدیریت بازاريابي…………………………………… مطالعه بیشتر
وظایف مدیریت بازاریابی ……………………………………مطالعه بیشتر
محیط بازاریابی: ……………………………………مطالعه بیشتر
فرایند مدیریت بازاریابی…………………………………… مطالعه بیشتر
تجزیه و تحلیل فرصتهای بازار…………………………………… مطالعه بیشتر
انتخاب بازارهای هدف…………………………………… مطالعه بیشتر
ترکیب عناصر بازاریابی ……………………………………مطالعه بیشتر
مدیریت تلاشهای بازاریابی ……………………………………مطالعه بیشتر
بسط بازاریابی…………………………………… مطالعه بیشتر
فصل 6: استراتژیهای توسعه کسب و کار ……………………………………مطالعه بیشتر
مفهوم مدیریت استراتژیک……………………………………. مطالعه بیشتر
مکاتب فکری استراتژی ……………………………………مطالعه بیشتر
استراتژیهای معمول در عمل…………………………………… مطالعه بیشتر
استراتژیهای عمومی پورتر…………………………………… مطالعه بیشتر
تدوین، اجرا و ارزیابی استراتژی ……………………………………مطالعه بیشتر
زنجیره ارزش.. ……………………………………مطالعه بیشتر
فصل 7: رهبری و توسعه خوشههای صنعتی ……………………………………مطالعه بیشتر
مدیریت و رهبری…………………………………… مطالعه بیشتر
وظایف رهبری ……………………………………مطالعه بیشتر
مدلهای رهبری ……………………………………مطالعه بیشتر
منابع نفوذ رهبری…………………………………… مطالعه بیشتر
فصل 8: روشهای توسعه کسب و کار در خوشه……………………………………. مطالعه بیشتر
تئوریهای حامی روشهای توسعه کسب و کار…………………………………… مطالعه بیشتر
همکاری با دیگر بنگاهها …………………………………………………..مطالعه بیشتر
کنسرسیوم…………………………………………. مطالعه بیشتر
مشارکت انتفاعی:…………………………………………….. مطالعه بیشتر
ادغام………………………………………………… مطالعه بیشتر
پیمان سپاری یا برون سپاری ………………………………………………….مطالعه بیشتر
شبکه سازی…………………………………………………. مطالعه بیشتر
پیمان استراتژیک……………………………………………………… مطالعه بیشتر
اعطای حق امتیاز …………………………………………………………….مطالعه بیشتر
سایر روشهای توسعه کسب و کار در خوشه. …………………………………………………………مطالعه بیشتر
فصل 9: تجارت الکترونیک و خوشههای کسب و کار …………………………………………..مطالعه بیشتر
مفهوم تجارت الکترونیک. …………………………………………..مطالعه بیشتر
حوزههای تجارت الکترونیک. …………………………………………..مطالعه بیشتر
کاربران تجارت الکترونیک. …………………………………………..مطالعه بیشتر
تجارت الکترونیک و SMEها …………………………………………..مطالعه بیشتر
نقش نهادها در توسعه تجارت الکترونیک…………………………………………… مطالعه بیشتر
قوانین و مقررات EC برای SMEها …………………………………………..مطالعه بیشتر
مدلهای تجارت الکترونیک…………………………………………… مطالعه بیشتر
فصل 10: عوامل مؤثر در توسعه خوشهها مطالعه بیشتر
محیط جغرافیایی و توسعه خوشههای کسب و کار …………………………………………..مطالعه بیشتر
محیط شناسی فرهنگی و اجتماعی برای توسعه خوشههای کسب و کار………………………………………….. مطالعه بیشتر
تأثیر محیط نهادی خوشه در توسعهی خوشههای کسب و کار………………………………………….. مطالعه بیشتر