بنيانگذار شكلات مرداس

0

همراه با: فرشاد عبادي

پیش از هر سخن حضور شما میهمانان گرامی را به کشورم ایران خیر مقدم عرض می کنم و امیدوارم ازتماشای میراث فرهنگی و تمدنی ایرانی و تلاش نسل فعلی ایرانیان برای ساختن ایرانی پیشرفته رضایت پیدا کنید.
این جانب فرشاد عبادی مالک و مدیر عامل برند مرداس هستم که چهار سال بیشتر از قدمت آن نمی گذرد اما با لطف پروردگار و تلاش مستمر تیم مرداس در این مدت کوتاه توانسته جزء پنج برند برتر شکلات در ایران باشد.
شکلاتی که با کیفیت برتر ، بسته بندی زیبا و ایده های خلاقانه اش شناخته می شود و از سال گذشته ما توانستیم علاوه بر ایران ، محصولات مرداس را به سایر کشورها صادر کنیم هدف ما این بوده که برند مرداس در بازار جهانی قابلیت، رقابت داشته باشد .
مایه مباهات و افتخار من است که از من دعوت شده تا در این جمع با تجربه ، دنیا دیده و گرانقدر ، دقایقی به عنوان یک کارآفرین صحبت کنم .
ما می دانیم کارآفرین شخصی هست که کار و اشتغال ، ارزش افزوده و محصولات یا خدمات جدید ایجاد کند . اوست که فرصت ها را به دست آوردها و ایده خلاقانه را به ثروت اجتماعی تبدیل می کند .البته برای این هدف او آماده مواجهه با خطرها و سختی هاست .
اما در کشور من هنوز سهم زیادی از اقتصاد دولتی است و سرمایه های بزرگ را دولت به کار می گیرد بنابراین کارآفرینان حقیقی ایرانی ، افرادی هستند که از نقطه صفر و بدون سرمایه هنگفت ، فعالیت اقتصادی خود را شروع کرده اند .
من هم اینگونه کار خود را آغاز کرده ام .اجازه بدهید کمی از زندگی خود بگویم :
سال ۱۹۸۴در خانواده ای از طبقه متوسط به دنیا آمدم . پدرم کارمند دولت بود و هست با در آمدی مشخص که ایجاد یک تجارت بزرگ ، رویایی دست نیافتنی به نظر می رسید من از سن ۱۵ سالگی تصمیم گرفتم در کنار تحصیل کار کنم مدتی را به عنوان کارمند ساده یک فست فود مشغول شدم .
روزهای سختی را گذراندم .ستارگان پر فروغ زندگی ام مادری مهربان و پدری دلسوز همواره تشویقم کردند که کارم را افتخار بدانم . بنابراین با دقت ، نظم و پشتکار آن را انجام می دادم .به زودی به خاطر سخت کوشی و تلاشم برای مدیریت همان فست فود انتخاب شدم .
در بیست سالگی تصمیم گرفتم کسب وکار مستقل خود را راه بیاندازم سال ۲۰۰۴ برند رستوران های زنجیره ای باما را با شعار خاطرات خوش خانواده های ایرانی افتتاح کردم .اما هنوز با آرزوی کودکی فاصله داشتم. از آن زمان که یک کارخانه شکلات سازی را روی تابلوی تجسم آرزوهایم بردیوار اتاقم داشتم .
می دانید برای یک کودک داشتن یک کارخانه شکلات سازی  پر از شکلات های رنگ و وارنگ  چه رویایی شیرین و پر انگیزه ای است سرانجام سال ۲۰۱۲ برای فراگیری دانش و فناوری صنعت شکلات همراه یکی از دوستان به کشور بلژیک سفر کردم. بعد ازبازگشت کارخانه شکلات سازی مرداس را تاسیس کردیم .
چرا مرداس ؟
چون مرداس یک نام باستانی ایرانی است به معنای مرد آسمانی ،فردوسی حماسه سرای بزرگ ایرانی هزار سال پیش این گونه مرداس را در فرهنگ ما جاودان کرده بود
که مرداس نام گرانمایه بود                              به داد و دهش برترین پایه بود
در ابتدا مرداس با ۶ نفر نیروی انسانی و تولید روزانه ۱۵۰ کیلوگرم شکلات کار خود را آغاز کرد اما اکنون برای ۳۲۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است . و روزانه ۳۰ هزار کیلوگرم شکلات تولید می کند.
امسال هم با توسعه کارخانه و عملیات عمرانی و بهره برداری از فاز دوم آن ، زمینه اشتغال ۷۰۰ نفراز جوانان کشورم فراهم خواهد شد .
شاید بخواهید رموز موفقیت من را بدانید .به نظرم آنچه می گویم عوامل موفقیت دیگر کارآفرینان هم هست در زندگی به خدای بزرگ و انرژی و توانایی که به من داده بود ایمان داشتم و از به چالش کشیدن خودم نمی هراسیدم .هدفم برایم اهمیت داشت و به همین خاطر همکارانی توانمند و با انگیزه استخدام کردم .  
عاقلانه خرج کردم و از اشتباهات خودم درس می گرفتم  و نا امید نمی شدم .مشتریان خودم را شناختم و برای سلیقه آنها احترام قائل شدم .می دانستم کار آسانی در پیش ندارم بنابر این فراگیری جزییات این صنعت را وظیفه خود دانستم و چشم اندازی روشنی را ترسیم کردم .
این نکته را هم فراموش نکردم یک شبه و تنها به موفقیت نمی رسم باید یک تیم کارآمد داشته باشم که بتوانند زمان و توان را مدیریت کنند .
نمی خواهم زیاد وقت شما را بگیرم اما دوست دارم واقعا عاشقانه این کار را دوست دارم که مزیت های رقابتی برند عزیزم را بیان کنم :
شكلات مرداس، ارمغان نگاهي است كه به كيفيت و نوآوري در توليد شكلات اهميت ميدهد. برای همین  در توليد محصولات  خود از كره كاكائوي ارگانيك و مواد اولیه مرغوب استفاده می کند.
چرا که شکلات را باید با طعم اصیل کاکائو و بدون افزودنی های شیمیایی و مواد نگهدارنده تجربه کرد. شكلات مرداس براي همه لحظه‌هاي خوب زندگي ايده دارد و به خاطرات مردم  طعمي ماندگار مي‌بخشد.
برای همین از فانتزی ، جذابیت و غافلگیری استقبال می کند تا احساس نشاط و سرزندگی را به همه هدیه کند .
در پایان از شما دعوت می کنم یکی از شکلات های پرفروش و دوست داشتنی مرداس را مزه کنید
با این امید که طعم دلپذیر آن زیر زبانتان بماند و لذت ببرید.
از همه شما بزرگواران سپاسگزاری می کنم که مرا در جمع خودتان به عنوان یک کارآفرین پذیرفتید
خدانگهدار و روز خوبی داشته باشید

Leave A Reply