معرفي يك كنسرسيوم برزيلي

0

کنسرسيوم فلور برزيل

در سال 2000 سازمان حمايت از شرکت‌هاي کوچک و متوسط برزيل دوره آموزشي را در ايتاليا براي 15 شرکت برزيلي فعال در زمينه منسوجات، البسه کار و لباس شنا ترتيب داد. همه‌ي اين شرکت‌ها براي بازارهاي داخلي توليد مي‌کردند و براي آنها دشوار بود تا با توليدکنندگان قديمي لباس در ريودوژانيرو( شهري که روندهاي مد را در برزيل هدايت مي‌کند) رقابت کرده و رشد کنند.
در طول دوره آموزشي کمپاني‌هاي شرکت کننده در دوره همه چيز را در مورد تجاري سازي محصولات خود آموختند، از اينکه چگونه کلکسيون خود را سازماندهي کرده تا اينکه چگونه فروشگاه‌هاي خود را طراحي نمايند. علاوه بر اين، آنها با توليدکنندگان کوچک و متوسط ايتاليايي ملاقات کرده و مشاهده کردند که آنها مي‌توانند محصولاتي با کيفيت بالاتر و طراحي جذاب‌تر توليد کنند و پيشاپيش رقباي خود حرکت کنند. شرکت‌هاي ايتاليايي به دليل دسترسي مناسب به اطلاعات بازارها، روندها، خواسته‌هاي مصرف‌کنندگان و کانال‌هاي توزيع قادر به تجاري‌سازي محصولات خود در کشورهاي زيادي بودند. 15 شرکت برزيلي ملاحظه کردند که اين شرکت‌هاي ايتاليايي در واقع بسيار به آنها شبيه هستند. علاوه بر شباهت در اندازه، سطح تکنولوژي توليد آنها قابل مقايسه بود. مهم‌ترين تفاوت آنها تفاوت  در طراحي و دسترسي شرکت به اطلاعات بود. بنابراين شرکت‌هاي برزيلي تصميم گرفتند که به اين دو جنبه در فعاليت‌هاي آتي خود اولويت دهند. در جريان دوره آموزشي، از شرکت‌هاي برزيلي پرسش شد که چرا لباس شناي بيشتري صادر نمي‌کنند: يک محصول خاص برزيلي با طراحي زيبا.  در آن زمان شرکت‌ها هنوز امکان‌ صادرات را در نظر نگرفته‌ بودند. بعد از بازگشت به برزيل، 15 شرکت تصميم گرفتند که آنچه را که در دوره آموزشي و از همکاران ايتاليايي‌ آموخته‌اند، اجرا نمايند. آنها شروع به برنامه‌ريزي کردند تا مشتريان خود را در توسعه کلکسيون‌ها درگير کرده و به کاتالوگ‌هاي مشترک اهميت بيشتري بدهند. کارآفرينان از کمک‌هاي گسترده آژانس ارتقا صادرات برزيل موسوم به آپکس آگاه شدند. از زماني که محصولات گروه به خوبي به دست مشتريان محلي رسيد، آنها امکان صادرات محصولات را در نظر گرفتند.
 شرکت‌ها بعد از اينکه مطالعاتي درمورد امکان نفوذ به بازارهاي خارجي انجام دادند، کنسرسيوم برزيلي فلور را تاسيس کرده و فعاليت‌هاي صادراتي خود را آغاز نمودند. آنها کيفيت محصولات را بهبود بخشيده و تلاش کردند تا طراحي محصولات خود را يکسان‌سازي نمايند. همچنين مشترکاً در نمايشگاه‌هاي تجاري در فرانسه و ايتاليا  به عنوان يک تجربه آموزشي گرانبها شرکت کردند. در حال حاضر کنسرسيوم فلورا محصولات خود را به اروپا و آمريکا صادر کرده و در سال 2003حجم معاملات صادراتي در حدود يک ميليون دلار داشته است.

Leave A Reply